Od 1 sierpnia 2024r. do 30 września 2024r. można składać wnioski o jednorazową wypłatę bonu energetycznego. Świadczenie ma pozwolić częściowo pokryć płatności z tytułu energii elektrycznej.

Bon energetyczny przysługuje:

  1. osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu za 2023r. na osobę nie przekracza 2500 zł.
  2. osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu za 2023r. na osobę nie przekracza 1700 zł.

Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

300 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;

400 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;

500 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;

600 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do dnia 1 kwietnia 2024r. (albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do CEEB), bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;

800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;

1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;

1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

Obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę, co oznacza, że bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów będzie wynosić 20 zł. Poniżej 20 zł kwota bonu energetycznego nie będzie wypłacana. Bon energetyczny przysługuje za okres od 1 lipca 2024r. do 31 grudnia 2024r. i jest wypłacany jednorazowo.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od dnia 1 sierpnia 2024r. do dnia 30 września 2024r. Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie pozostawia się bez rozpoznania.

Wnioski można składać:

  1. w wersji papierowej w siedzibie GOPS w Słupcy, ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca – pokój nr 25;
  2. za pośrednictwem Poczty na adres siedziby GOPS-u;
  3. za pośrednictwem platformy ePUAP (załączany w korespondencji wniosek należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym).

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia. Wypłata nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych.

Poniżej link do  Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Klimatu i Środowiska, na której znajduje się wzór wniosku.

https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-bonu-energetycznego/